Part 3: Seminar 4

Assalamualaikum !


Semalam (07.05.17) merupakan seminar yang ke 4. Masih berbaki 1 seminar untuk 3 subjek (HRM, TAC & OPM) dan berbaki 3 seminar untuk subjek QMT (subjek kira2 ada 7 seminar). Yahoo dah tak lama nak habis. 

1. HRM
Madam ajar chapter 6 & 7. Pastu dia pulangkan semula test yang kitorang jawab last class. Alhamdulillah markah ok la. Soalan matching je kira ok la bagi pelajar yang tak study. Pastu next class test mcq atau jawab betul/salah je kot. Madam ada sebut salah sorang classmate kitorang tak dapat datang sebab keguguran. Takziah diucapkan. Aku pun tak kenal siapa. Walaupun sekelas bukan kenal pun. Kenal geng sendiri je. Huhu. Tiap2 sem sama kelas pun ada lagi yang aku tak tahu nama.

2. QMT
Quiz 2, assignment 2 dan test 1 tak dapat hantar on time sebab tak siap. Hehe. Maka bertambahlah homework. Tahniah (!). Mentang2 madam baik hati buat tak cakna je. Bukan ambil kesempatan. Aku cuba untuk buat tapi begitu la kalau 'priority'nya salah. Benda yang utama diketepikan, benda yang tak perlu diutamakan. Maka akan terhasillah kerja last minute dan tak siap. Pastu slide untuk seminar 4 tak print.

3. TAC
Ada test reading dan listening. Test reading kena berpasangan. Ustazah akan bagi skrip dan suruh practice sendiri. Bagi yang bersedia boleh baca depan dia. Alhamdulillah aku dan partner boleh baca dengan lancar. Rasa macam mengaji je. Huhu. Lega la part tu. Bila tibanya part listening انا terka a ku. Apa benda yang dicakapkan pun aku tak faham walaupun gigih pasang telinga. Sebelum mula test tu ustazah ada la buat revision apa yang belajar dan masuk dalam test tu tapi aku masih tak dapat tangkap. Ada 20 soalan keseluruhannya dan nasib baik mcq masuk chapter 1,2,3,4 dan terbahagi kepada 4 bahagian: isi tempat kosong (vocab), jawab soalan (grammar), terjemahan (vocab), betul salah (grammar). Paling lawak ada soalan terjemahan tu ustazah terus bagi jawapan sebab ramai dah garu kepala. Haha. Ustazah ni punya sempoi memang luar biasa. Antara kesemua soalan aku yakin jawab 5 ke 6 soalan je. Yang lain hantam. Fokus untuk last seminar sebab ada writing test. Yang tu lagi nervous. Pheww ~

4. QMT
Tak tahu apa jadi sebab aku ponteng. Hehe. Takpe bukan selalu.

Masa otw balik hujan lebat gila kat highway Genting dan berterusan sampai Bentong. 

Thanks for reading !

Comments