Prioritynya salah

Salam Ramadhan Kareem !

Alhamdulillah hari ni dah 5 Ramadhan. 24 Ramadhan to go. Amboi awalnya countdown. Haha. 

Ok back to the topic.


Tak tahu patut rasa apa sebab sekarang ni memang malas to the max nak mentelaah pelajaran. Act banyak gila kerja2 yang tertunggak tapi aku lebih utamakan benda2 yang tak sepatutnya. Sebagai contoh tengok YouTube. Due date untuk kerja2 penting makin hampir. Inilah yang dinamakan prioritynya salah atau salah priority. Mana2 je la asal maksud sama. 

1. Aku tak faham kenapa sorang lecturer ni rajin bagi quiz, assignment & test. Haha. Assignment 4, test 2 & quiz 3 -____-. Dah la setiap tu ada banyak soalan dan ada kira2. Tiap2 kelas ada je benda yang kena hantar. Dan aku baru hantar assignment 1 & quiz 1. RIP. Semua ni take-home termasuk test. Disebabkan take-home la diri ni jadi malas je. Tambahan pula lecturer tak berapa strict.

D: Madam sorry tak dapat hantar quiz 2, assignment 2 & test 1. Dah buat tapi tertinggal.
M: Ok takpe boleh hantar next class.

Bhahaha menipu gila. Soalan pun tak print. Mentang2 la dia jenis lembut baik je.

2. Iclass memang terabai teruk. Boleh kira je berapa kali aku login. Dan kalau login pun ada masa tertentu je aku respond dalam tu. Ada 1 subjek tu kena at least 1 slot 4 post. Saja la buka 2 3 hari lepas dan ternyata aku sorang yang paling tak aktif. Muahaha. Sempat la post 10 je. Yang lain dah sampai 30 lebih. Ketinggalan sangat. Aku memerlukan mood dan soul untuk post sesuatu. Tak nak la main copy je kan. Walapun content tu copy kena la baca kot2 salah eja ke ayat tergantung ke. Takde la obvious sangat copycat. Huhu.

3. Assignment TAC & HRM tak buat lagi. HRM kena buat video dan berdurasi maximum 2 minit (individu) & jawab case study (group). TAC pun kena buat video sambil berlakon dalam Arab (group). Dialog at least 10 ayat. Ya Habibi. Pastu OPM ni aku tak pasti ada assignment ke tak dan memang aku mengharapkan takde la kan.  

4. Online test TAC tak jawab lagi. Ustazah bagi masa dari 27.5.17 - 3.6.17. Timeframe 10 minit. Ok ada masa lagi. Dan masa pun berjalan. Tik tok tik tok.

5. Last class ada writing test TAC dan tak study apa2 pun lagi. Kemungkinan besar subjek lain pun ada test.

Memandangkan last class kurang dari 3 minggu (seminggu sebelum raya), memang semua kerja2 ni nak kena hantar by that date. Dan aku langsung tak memulakan langkah. Please la sedar diri. Haha. Memang macam ni la masa mula2 je semangat lepas tu dah macam tak kisah. Aku langsung dah tak kisah pasal pointer tapi bila dapat result macam sedih la kan sebab tak mencapai apa yang diharapkan. Booo. 2 sem lepas aku siap target subjek ni nak dapat berapa pastu kira GPA dan CGPA sendiri #gigih. Sem lepas pointer jatuh (booo lagi) jadi sem ni aku malas nak beriya fikir. Padan la dengan effort yang diberikan. Layan drama Korea melebihi pelajaran. Sem ni berjaya weh lupakan drama Korea. Langsung tak tengok. 

Aku tak nak terlalu stress pasal banyak kerja tertunggak sebab aku yakin at the end of the day aku mampu siapkan on time walaupun banyak alasan, cabaran dan dugaan menanti. In Shaa Allah. Final pun semakin menghampiri. Lepas raya oii. Jadual tak keluar lagi. Tahun lepas jawab final masa puasa. Mungkin berkat kot tu yang pointer Alhamdulillah ok la.

Selamat berpuasa & thanks for reading !

Comments