Part 4: 1st class

Assalamualaikum ! 

Pada 17 September yang lepas, aku telah selamat mengharungi 1st class. Ayat tak nak kalah. Huhu. Alkisahnya aku memang berat hati dan malas gila la nak pergi 1st class ni. Aku gerak ke kelas awal pagi ahad tu. Malam tu kononnya plan 'ok esok nak gerak dari rumah pukul 5. Kunci jam pukul 4.30. Pastu nak buat white coffee sebelum gerak'. Tinggi tu angan2. Pastu janji melayu sangat. Nak dekat pukul 6 baru bangun. Lepas subuh baru gerak dalam pukul 6.20 camtu kot. Rabak gila weh. Aku dah la tak cukup tidur. Tapi terpaksa gagahkan juga diri drive sensorang pagi2 buta. Start je enjin kereta nampak minyak full. Senyum lebar. Ahaks. Thanks mak. You're the best. Love you. 

Kepala aku memang blank la. Aku memang tak ready langsung untuk 1st class ni. Aku ada la print beberapa notes pastu tertinggal kat ofis le pulakkk. Grrrram betul. Pastu biasanya aku akan print jadual seminar tapi kali ni tak print. Download je pastu sampai sudah tersimpan rapi dalam pendrive. Next class la print. Pastu aku tak tahu apa subjek yang aku akan belajar sepanjang hari tu (yang tahunya aku akan belajar Arab je. Haha. Yang lain kelaut), kelas kat mana. Totally blank. Blur habis. 

Masa otw tu aku memang cannot go dah. Singgah la kat stesen minyak lepas pada tol Lanchang kot sebab nak beli kopi. Aisehman tak buka lagi. Aku pun pergi je la toilet dan hirup udara luar bagi otak fresh sikit sebab pagi lagi kan. Lalu aku pun teruskan perjalanan. Sampai Genting Sempah aku terus drive-thru Mcd. Settle. Masa tu dah nak dekat 7.30 kot. Kelas start pukul 8.30. Tapi aku dok buat rilek je siap ambil gambar dan video makanan ntah la berapa puluh kali sebab biasa la amateur. Ambil angle ni tak kena, itu tak kena. Haha. Burger dah tinggal separuh aku pun gerak.


Perfect combo ! 

Kali ni aku ikut jalan lain. 1st time lalu jalan yang takde tol. Dan aku baru tahu kat google maps tu boleh set kalau kita nak route yang takde tol. Dah la lambat kan pastu ikut jalan yang takde tol dengan kereta banyak jalan sempit pastu tiba2 pula ada orang berbasikal. Dan akhirnya sampai dalam 9 lebih. Masuk je area parking, tuuudiiiaaaa bakhang. Hujung dunia aku parking. Haha. Ok takde la hujung sangat pun still boleh nampak la bangunan kelas tu tapi kira jauh la bagi orang macam aku yang malas jalan kaki jauh2 ni. Pagi2 dah malas buang peluh. Nasib baik aku tengok jadual yang member sent dalam group whatsapp. Rupanya salah bangunan. Cepat2 kembali ke jalan yang benar. Pastu bila tengok betul2 jadual tu, kelas sem ni paling best. Semua kelas 1 aras je. Pastu paling best, surau pun kat floor tu juga. Alhamdulillah. Tak perlulah aku naik turun. Paling best lagi kelas sebulan sekali. Kecuali Nov ada 2 kelas. 

Aku ni berjumpa member study time ada kelas je la sebab masing2 stay jauh. Pastu ada member aku sorang ni dia dah tak pakai spec. Dia buat lasik dalam RM5k++. Power dia memang tinggi gila la. Macam wowwwww, wahhhhh. Lain muka dia terus aku tak cam masa mula2 masuk kelas. Kan 1st class aku masuk lambat, rasanya aku belajar tak sampai sejam ke sejam lebih je, kelas dismissed awal. Done belajar 3 chapter. Tapi serius ahhh. Sejuk gilaaaaaaaaaa. Ketar aku dok dalam kelas. Memang tak boleh tahan. Lemak tak berapa nak ada untuk bantu mengurangkan kesejukan. Haha. Lepas ni aku bawa selimut la pergi kelas. Time take 5 boleh tidur. Lulz.

Pastu ada 1 subjek ni namanya Personal Development. Terbaik la. Aku ambil subjek ni pada masa yang sangat tepat. Harap ada perubahan la kan lepas belajar ni. Kalau boleh tak nak la belajar untuk exam je. Walaupun sebenarnya belajar untuk exam je. Jangan tanya sem lepas aku belajar apa. Haha. Aku dah tak ingat. Ingat Arab je. Huwa (هو) untuk dia lelaki, hiya (هي) untuk dia perempuan. Kalau ada ta marboota (ة) itu perempuan. Tiba2 nak flashback. Pastu last class subjek Arab level 2. Kali ni ustaz yang ajar. Kelate bohhh. Sem ni 3 lecturer perempuan dan 1 lelaki (ustaz).

Semoga pelajaran dan perjalanan sem ni akan smooth la sama seperti sem2 lepas. In Shaa Allah.

P/s: Tadi check status yuran study kat website KWSP, malangnya request direject. So kena buat balik. Huhuhuhu. Last bayar yuran pun aku tak tahu bila. Aman betul sem ni. So esok kena request balik.

Thanks for reading !

Comments