My current subscribed Youtube channel

Assalamualaikum!

Buat masa ni aku telah meng-deactivate-kan semua social media; FB, IG & Twitter (for the time being). Jadi aku banyak menghabiskan masa dengan tengok Youtube. Wajib ada dalam daily routine. Kalau dulu bila tengok orang yang ada FB & IG  rasa macam advancenya dia. Sekarang bila takde social media orang akan pandang pelik and fikir kita ketinggalan. Aku tak pernah pun rasa macam tu sebab Youtube sekarang bukan macam dulu. Kiranya boleh dikatakan Youtube ni versi Google yang ada audio dan video. Makin ramai youtuber yang tumbuh bagaikan cendawan selepas hujan. So macam2 ada and tinggal pilih je nak tengok apa. Content2 positif pun dah makin banyak. In fact aku pernah study subjek economic dari Youtube sebab lagi mudah faham. And other subjects too. I can say that Youtube has helped me a lot to gain new knowledge and insight.

Kat bawah ni aku senaraikan current Youtube channel yang aku subscribe. In future if ada channel yang bermanfaat, aku akan add on je. Aku sangat berminat dengan content yang berunsurkan self-growth. Tak kisah la dari Youtube, buku, article and so on. Mostly channel yang aku subscribe dari negara luar. Tapi tak semua pun channel yang disubscribe tu aku tengok. Kadang2 aku tengok je random channel yang lalu kat wall.

I don't know how to categorise it. So here's the list:

Lifestyle/content creator
Gita Savitri Devi
Jenn Im
Marie Forleo
Jasmine Lipska
muchelleb
Dr Amina Yonis
Mateusz M
Lavendaire
Erin May Henry

Various topics (current issues, the other side of world and etc)
ML Studios
Jubilee
BuzzFeedVideo
R.AGE
Vox
Inc.
Asian Boss
Business Insider
National Geographic
Iris
BRIGHT SIDE
Refinery29
AJ+
VICE News
DOPStv
Cut
BBC Newsbeat
CNBC

Spiritual
TheProphetsPath
Dr Zakir Naik
Quran Weekly
Muslim Convert Stories
Talk Islam
inkofknowledge
Islamic Guidance
The Daily Reminder
The Right Speaks
MercifulServant
Practical Islam

Motivational
TEDx Talks
Women in the World
Be Inspired
OxfordUnion

Others
The Food Ranger
BBC Earth Lab
Geography Now


Thanks for reading!

Comments